2023/24

Október 1. a zene világnapja

2023. október 1.

Lassan 50 éve, hogy október 1-je a zene világnapja. Az iskolában mi is minden évben megemlékezünk erről a napról. Igyekszünk mindig másképpen fókuszba állítani a zenét. Volt, amikor közösen énekeltünk, volt, amikor koncertet hallgattunk, volt, amikor zenélni tanuló tanítványaink mutatkoztak be. Az idei évben az alsósok A pozsonyi sétatéren c. népdalt tanulták meg és erre járták vidám kis táncukat. A felső tagozat diákjai pedig a Bartók Béla Alapfokú Művészeti Iskola minikoncertjének örvendezhettek.

Jövőre is „Legyen a zene mindenkié!”

Csingérné Nagy Judit

Nagy sportágválasztó

A 3.c és a 4.b osztály tanulói 2023. szeptember 15-én részt vettek a Nagy Sportágválasztó rendezvényén.

A több mint 100 sportág közül igyekeztünk minél többet kipróbálni. Nagy kedvenc lett a Mediball és a kenu.

Fehér Ágnes – Séllei Edit

Zrínyi túranap

2023. szeptember 28.

A Zrínyi Ifjúsági Fórum (ZIF) minden ősszel túranapot hirdet az iskola felsőseinek. Az idei évben budapesti nevezetességeket látogattak meg a gyerekek. Néhány osztály múzeumlátogatással töltötte a napot. Többen a Szemlő-hegyi barlang különleges cseppköveit csodálták meg, de akadtak akik, a Margit-szigetet, a főváros hatalmas parkját járták be. A városligeti Vajdahunyadvára is elnyerte a kirándulók tetszését. A 6. d osztály pedig meg sem állt a Széchenyi-hegyig, ahol felültek a Gyermekvasútra.

Néhány tanulónk így vélekedik erről a napról:

„Csütörtökön a túranapon az osztályunkkal kirándulni voltunk Budapest belvárosában. Először a Hősök terére mentünk, ahol 2 fiú felolvasta a tér szobrainak történetét. Sok volt a turista, akik csoportokban jártak. A Vajdahunyadvárban az Óceán kincse kiállítást néztük meg, ami olyan volt, mint egy játék, táblákat kerestünk, amin feladatok voltak és közösen megoldottuk a csapatunkkal. A lókiállítás nagyon tetszett, mert ki lehetett próbálni a különböző műlovakat.

A nap végén játszótérre mentünk, ahol sokat játszottunk, legurultunk a dombról, nagyon tetszettek a játékok. Nagyon jó, tartalmas napunk volt, szuperül éreztük magunkat.”

Szabó Dorka 6. c osztályos tanuló

"A Szemlő-hegyi cseppkőbarlangban voltunk. Nagyon szépek voltak a cseppkövek. Személy szerint nekem a legjobban a medve alakú cseppkő tetszett."

Pataki Máté 6.b osztályos tanuló.

“Elképesztően fantasztikus volt. Az tetszett benne a legjobban, hogy a kisvasúton gyerekek irányítottak, ők voltak a kalauzok is. Beszélgettünk velük, elmondták, hogy 4.,5.,6.-os korban lehet jelentkezni képzésre, majd sikeres vizsga után lehet szolgálatot ellátni. Havonta 2-3 alkalommal mehetnek. Még az is nagyon tetszett, hogy mindenki nagyon komolyan vette a feladatát.

A kisvasút útvonala gyönyörű természeti környezetben van. A János-hegyen túráztunk egyet, egészen az Erzsébet kilátó tetejéig, ahonnan gyönyörű látvány tárult elénk.”

Sovány Cassidy 6. d osztályos tanuló

„Túránk első állomása a Margit-szigeti japánkert volt. Láttunk ott halakat, teknősöket úszni a vízből kiemelkedő szobrok körül. Ezután letelepedtünk egy szép nagy füves területre, a Nagyrétre. A fiúk fociztak, a lányok frizbiztek. Vidáman és élményekkel telve tértünk haza.”

Szopori Nóra 5. c osztályos tanuló

„A túranapon a Magyar Természettudományi Múzeumba mentünk kirándulni, itt csoportokra bontottak bennünket. Mindegyik csoport elment egy-egy múzeumi dolgozóval, akik előadást tartottak. Az egyik csoport az állatokról szóló előadást hallgatott meg, melynek Állati hangok volt a neve. Egy másik csoport pedig emberi csontokat, és történetüket ismerhette meg egy előadás formájában, aminek Miről árulkodnak a csontok? volt a címe.

Az előadások után még nézelődtünk a múzeumban, és sok érdekes dolgot láthattunk, például szép ásványokat, nagyon régen élt óriáspókokat és sok érdekes információt is elolvashattunk a dinókról, az ősemberekről.

Szerintem mindenben volt valami jó és érdekes, de nekem az emberi csontokról szóló előadás, és a gyönyörű ásványok tetszettek a legjobban.”

Schmidt Rebeka 8. c osztályos tanuló

Szöszmötölő

2023. szeptember 29.

Idén is hagyomány lesz, hogy minden hónap utolsó péntekén megtartjuk a Szöszmötölő foglalkozásunkat.

Szeptember 29-én a Magyar népmese napját kellően megtisztelve, megünnepelve,tartottuk meg az első Szöszmötölőt.

Hol volt, hol nem volt, a Kucorgó térnél csak egy kicsit túl, állott egy piciny zöld épület.Benne dolgozó tanítók kitalálták, légyen egy kis mulatság, megünnepelvén Benedek Elek születése napját.

Népzenétől volt hangos az udvarunk, csak úgy pörögtek, forogtak a kislányok, kisfiúk.Felrajzolt ugróiskolán kellett végighaladniuk, hogy egy újabb állomásra indulhassanak. A lábak megdolgoztatása után jöttek a gondolkodtató logikai, ügyességi, sárkányt megetetős és népmesei társasjátékok, totók. A kézműves foglalkozások ismét nagy sikert arattak, ahol varázspálcát és bábokat készíthettek a gyerekek.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok!

Vajda-Sikos Klaudia

Nyárvégi fagylaltozás

2023. szeptember 20.

A nyár utolsó napjainak egyikén az ÉdesAnya Cukrászda és Kávézó fagylaltozásra hívta a Zrínyi elsőseit. A kisdiákok napi elfoglaltságaik mellett is örömmel szakítottak időt arra, hogy az iskolaszomszédságában található cukrászda kézműves fagyijai közül válogassanak.      Köszönjük a felajánlást.